Klik på det du ønsker information om

Simons Piger - sæsonen 2017

arrow down

Simons Piger 2017

Bestyrelsen byder alle Simons Piger hjertelig velkommen til en ny sæson, vi glæder os til at starte op.

I løbet af sæsonen vil vi spille forskellige turneringformer; holdturneringer, stableford og slagspil.  Vi fortsætter med at spille en A- og B-række. Vi har igen i år planlagt 3 prøvematcher for nye medlemmer i håbet om at få flere medlemmer. På disse prøvematcher kan “ikke medlemmer” tilmelde sig og opleve en match med Simons Piger. Vi håber I vil tage godt imod eventuelle nye medlemmer.

Som tidligere vil der minimum være præmier til de 3 bedste i hver række, og “tættest på pinden” på alle par-3 hullerne (på green og inden for 2 flaglængder), og selvfølgelig klappepræmier.

Vigtige datoer 2017:

  • KIK-match onsdag den 31. maj
  • Skovturen går til Nivå Golfklub tirsdag d. 6. juni
  • Pink Cup fredag den 18. august
  • Afslutningsmatch fredag d. 29. september
  • Generalforsamling tirsdag den 10. oktober

Vi søger arrangører til sommerferiematcherne. Kontakt gerne bestyrelsen, hvis du har lyst til at planlægge det.

Det vigtigste formål er som altid, at vi skal hygge os med golfen og hinanden!

Vi glæder os til endnu en hyggelig sæson.

Kontingent

Kontingentet er 500,- kr. og dækker alle Simons Pigers turneringer. Deltagelse i Pink Cup, skovtur og afslutningsturnering betales herudover.

Gæster

Alle kvindelige medlemmer af Simons Golf Club over 18 år, som ikke er medlem af Simons Piger, kan spille med i tirsdagsturneringerne. Det koster 100 kr. i gæstegebyr.

For ikke-medlemmer af Simons Golf Club koster det desuden green-fee.

Simons Pigers sponsorer

En stor tak til alle vores sponsorer som gør golflivet meget sjovere for Simons Piger. Støt venligst dem som så velvilligt støtter os.

Simons Pigers spilleregler

Vores starttider er tirsdage fra kl. 14.30 – 16.45, som bookes på Golfbox via www.simonspiger.dk. Ønsker man at spille før kl. 14:30, er dette selvfølgelig også muligt, men tiderne er ikke reserveret til Simons Piger. Vær opmærksom på gunstarts, check spilleplanen hver uge.

Hvis man bliver forhindret i at spille efter kl. 12 på matchdagen, så giv venligst medspillerne besked via sms, så ingen bliver efterladt ”på bænken”.

Mødetid på 1. tee

Senest 5 min. før starttid.

Følg hele tiden med bolden foran dig, 18-huller bør max. tage 4 timer for tre spillere.

Ved alle turneringer uddeles præmierne i forbindelse med spisningen og kun til de tilstedeværende vindere. Præmier til vindere, der ikke er til stede, går til den næste i rækken.

Ved pointlighed vinder den spiller, som har spillet bedst på hhv. de sidste 9, 6, 3 og det sidste hul. Derefter til den spiller med det laveste handicapindeks.

Husk venligst, at man IKKE skal skrive sig på “tættest pinden” listen, hvis ikke man bliver til middag og præmieoverrækkelse!

Scorekort

Inden dagens turnering henter man sit scorekort i proshoppen.

Efter dagens turnering bedes man aflevere sit scorekort til turneringslederen hurtigst muligt, så ventetiden for de øvrige spillere ikke bliver for lang. Det er vigtigt, at markøren skriver sit medlemsnummer tydeligt på scorekortet.

Husk altid at udfylde dit scorekort korrekt med alle oplysninger, ellers kan du blive diskvalificeret af turneringsledelsen. Du er selv ansvarlig for at tjekke dit handicap, inden du påbegynder turneringen.

Ydersæsoner

I starten af april og fra midten af september er det svært for de sidste bolde at nå 18 huller, inden det bliver mørkt, derfor arrangerer vi turneringer, som ikke er så tidskrævende (typisk 9- eller 12-huller). Du opfordres til løbende at holde dig underrettet omkring turneringsformer, spilletider o.l. ved at besøge Simons Pigers hjemmeside.

 

Simons Pigers bestyrelse

Har du idéer, ros eller ris, er du meget velkommen til at maile til os på simonspiger@gmail.com.

Formand/Turneringsleder

Hanna Skov
Hanna Skov
Mobil:20 34 15 07

Næstformand

intetbillede
Helle Bundaard
Mobil: 60 40 99 87

Kasserer

Marianne Hemicke
Marianne Hemicke
Mobil: 23 39 12 67

Webmaster

intetbillede
Annette Skøttrup
Mobil: 23 22 47 12

Sekretær

intetbillede
Eva Narvestad
Mobil: 21 44 52 66

Suppleant

intetbillede
Nina Steffensen
Mobil: 40 38 40 07

Suppleant

intetbillede
Sussie Eriksen
Mobil: 40 24 10 83

Luk info

Hvordan bliver man medlem af Simons Piger?

arrow down

Du bliver medlem ved at indbetale 500,- kr. til Nordea: reg.nr. 2259, kontonr. 5010 148 300. Derudover skal du sende en mail til simonspiger@gmail.com, med info om dit DGU nr., navn og mobil nr. Så snart vi har modtaget indbetalingen, bliver du registreret som medlem, og vi fremsender log-in informationer til din emailadresse.

Vigtigt: Husk at angive navn og medlemsnummer som reference på bankindbetalingen.

Luk info

Vedtægter for Simons Piger, revideret 2012

arrow down

Navn

Dameklubbens navn er Simons Piger.

Formål

Klubbens formål er at spille golf efter DGU’s regler og at skabe et hyggeligt klubliv.

Medlemmer

Alle piger, der er medlem af SGC, kan blive medlem af Simons Piger. Dog skal man være frigivet til spil på banen og være fyldt 18 år.

Kontigent

Kontingentet, der dækker medlemsskab fra 1. april til 31. marts, fastsættes på generalforsamlingen og forfalder til betaling senest 1. april.

Regnskabsår

Simons’ Pigers regnskabsår går fra den 1. oktober til den 30. september.

Generalforsamling

Simons Pigers øverste myndighed er generalforsamlingen. Generalforsamlingen afholdes hvert år inden udgangen af februar måned. Datoen for afholdelsen skal så vidt muligt meddeles i god tid på Simons pigers hjemmeside. Regnskabet offentliggøres ligeledes på hjemmesiden senest 5 dage før generalforsamlingen. Budget for den følgende sæson vedlægges samt evt. foreløbigt regnskab. Indkaldelse til generalforsamling sendes ud på e-mail senest 3 uger før generalforsamlingens afholdelse.

På generalforsamlingen har alene medlemmerne stemmeret. Afstemning kan ske i henhold til fuldmagt til et andet medlem, idet et medlem dog højst kan afgive 1 stemme i henhold til fuldmagt.

Over forhandlingerne på generalforsamlingen føres et referat som underskrives af dirigenten.
Referatet lægges på hjemmesiden og kopi udleveres til interesserede medlemmer.

Dagsorden for generalforsamlingen

  1. Valg af dirigent
  2. Formandens beretning
  3. Godkendelse af revideret regnskab
  4. Forslag fra bestyrelsen
  5. Forslag fra medlemmerne
  6. Behandling og godkendelse af budget
  7. Fastsættelse af kontingent og evt. gæstematchfee
  8. Valg af bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter
  9. Valg af revisor
  10. Eventuelt

Ad 4. Forslag fra bestyrelsen føjes til indkaldelsen.

Ad 5. Forslag fra medlemmer skal – for at kunne behandles på generalforsamlingen – være indgivet skriftligt til bestyrelsen senest 14 dage forud for generalforsamlingens afholdelse, og såfremt forslagene fremkommer i god tid, skal de tilføjes indkaldelsen.

Daglig ledelse

  1. Den daglige ledelse varetages af en bestyrelse, der består af 5 medlemmer, som vælges for
    2 år ad gangen, idet der årligt afgår halvdelen. Genvalg kan finde sted.
  2. To suppleanter vælges for et år ad gangen, og genvalg kan finde sted. Suppleanterne har
    ikke stemmeret på bestyrelsesmøderne.
  3. Bestyrelsen konstituerer sig selv med en formand, næstformand og kasserer. I tilfælde af, at
    et bestyrelsesmedlem udtræder før tid, indtræder suppleanten for den resterende periode.
  4. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer er til stede.
  5. Matchprogram udarbejdes af den nye bestyrelse.

Vedtægtsændringer

Disse vedtægter kan kun ændres med 2/3 flertal på en generalforsamling, hvor ændringsforslagene fremgår af dagsordenen. Vedtægtsændringer træder i kraft med virkning fra den generalforsamling, de vedtages på.

Opløsning

Beslutning om klubbens opløsning kan kun finde sted med 2/3 flertal af klubbens medlemmer på generalforsamlingen. Den nærmere fremgangsmåde ved klubbens opløsning, herunder afvikling af klubbens formueforhold, bestemmes af den opløsende generalforsamling.

Vedtægterne revideret og dateret ved generalforsamlingen d.26.10.2003 – Jytte Aagensen
Vedtægterne er revideret og dateret ved generalforsamlingen den 16.10.2005 – Marianne Lauritzen
Vedtægterne er revideret og dateret ved generalforsamlingen d. 09.10.2012 – Dorte Gram

Luk info

Generelle turneringsbestemmelser for Simons Piger

arrow down

Alle turneringer afvikles efter Royal and Ancient Golf Club of St. Andrews regler samt de til enhver tid gældende lokale regler.

Der kan afholdes turneringer, hvor der kan være opstillet særlige propositioner. Propositionerne vil altid være tilgængelige på Simons Pigers hjemmeside.
Når intet andet er oplyst, vil det altid være Simons Pigers generelle turneringsbestemmelser, som anført nedenfor, der er gældende.

Deltagere

Turneringer er åbne for medlemmer af Simons Piger og gæster.

Tilmelding og starttid

Vi går 3-bolde og turneringer afvikles fra rød tee og de lokale regler er gældende, og det der er meddelt på scorekort eller ved opslag fra turnerings- og/eller baneudvalget. Overtrædelse af lokale regler medfører straf.

Tilmelding skal ske på golfbox.dk via www.simonspiger.dk.

Turneringsfee og afbud

Medlemmer af Simons Piger deltager gratis. For gæster betales et turneringsfee på kr. 100,-, der betales inden eller umidddelbart efter turneringen til et medlem af bestyrelsen.

Ønsker en gæst at deltage i gunstart sker det ved at skrive en mail til simonspiger@gmail.com, minimum 12 dage før matchen, med informationer om ønsket teetime, navn og DGU-nr.

Ved afbud efter kl. 12 på matchdagen, SKAL man ringe/smse til resten af bolden og give besked.

Mødetid

Mødetid ved tee-stedet senest 5 min. før start. Spillerne skal starte på de tidspunkter og i den rækkefølge, som fremgår af startlisten. Ved gunstart skal alle møde senest 5 min. før start. Har man 2. start på et hul, så skal man stadig møde samme tid som de øvrige spillere.

Aflysning af turnering

Turneringsledelsen forbeholder sig til enhver tid ret til at aflyse en turnering, uanset grund.
Forsinkelse af spillet, utilbørlig forsinkelse af spillet vil efter advarsel og ikke afhjulpet på efterfølgende to huller medfører 1 straffeslag (jf. regel 6-7), gentagen forseelse 2 straffeslag, herefter diskvalifikation.

Brug af afstandsmålingsudstyr. For alle klubturneringer gælder, at en spiller må opnå informationer om afstande ved at benytte udstyr, som alene måler afstande. Hvis en spiller imidlertid under en fastsat runde benytter udstyr, som kan registrere eller måle andre forhold, der kan have indflydelse på hendes spil (fx hældninger, højdeforskelle, vindhastighed, temperatur osv) overtræder spilleren regel 14-3, hvor straffen er diskvalifikation.

Dette gælder uafhængigt af, om spilleren rent faktisk har benyttet oplysningerne om andre forhold end afstand.

Bestyrelsen har besluttet følgende for spil i lyn- og tordenvejr:

  • Hvis det lyner eller tordner under en match, er det op til spilleren selv at afgøre, om man vil spille videre. Matchledelsen afgøre om matchen bør afbrydes.

Men…

En turnering under disse forhold må ikke vare mere end 5 timer, så hvis man vil være med i præmierækken, skal man gå ind inden fem timer. Matchledelsen beslutter, hvor mange huller der skal tælle i det endelig resultat

Scorekort og placeringer

Scorekort skal afleveres til turneringsledelsen umiddelbart efter turneringen.
No Returns” accepteres kun med gyldig underskrift af scorekort og begrundelse for “no return”. Scorekort afleveres herefter til turneringsledelsen i nøje overensstemmelse med golfreglerne. Afbrydelse af spillet uden gyldig grund (§ 6-8 a), eller manglende aflevering af scorekort (§ 6-6 b), medfører diskvalifikation.

Scorekort, der af turneringsledelsen bedømmes ulæselige eller mangelfulde, kan medføre diskvalifikation.

Ikke afleveret scorekort medfører diskvalifikation og kan i gentagne tilfælde medføre indberetning til klubbens handicapkomité.

Hvor intet andet er meddelt, afgøres placeringerne efter opnået antal stableford point. Ved lige resultat afgøres placering efter sidste 9, 6, 3 eller 1 hul og ved stadig lighed at laveste handicapindeks vinder.

Ved DGU-tællende matcher indtaster Simons Pigers bestyrelse scores i Golfbox, og alle scores oploades til handicapregulering efter CBA-beregning.

Anke vedr. kendelse eller etikette i forbindelse med en turnering skal være Simons Pigers bestyrelse i hænde senest 8 dage efter turneringens afholdelse.

Turneringslederen er ansvarlig for præmieoverrækkelsen, der normalt sker umiddelbart efter turneringens afslutning. Personlig tilstedeværelse ved præmieoverrækkelsen forudsættes for modtagelse af præmien. I modsat fald bibeholdes placeringen, hvorimod præmien tabes, og præmierækken forskydes tilsvarende.

Luk info

Forskellige spilleformer

arrow down

Pink Ball

Der spilles stableford.

Hvert hold bliver tildelt en pink bold, som hver spiller skal spille med på 6 huller. Holdet bestemmer selv, hvornår hver spiller skal spille den. Når der spilles med den pink bold tæller scoren dobbelt. Mister man den pink bold, mister man muligheden for dobbelt scores.

Flagspil

Spilles som slagspil. Hver spiller får udleveret et flag, som skal placeres, hvor spillers bold ligger, når spilleren har brugt alle slag, som banens par + spillerens spillehandicap udgør. Har spilleren ikke anvendt alle sine slag efter 18 huller, fortsætter spilleren på hul 1 indtil slagene er brugt. Vinder er den spiller, som når længst. Hvis flere spillere slutter på samme hul, skal der foretages opmåling af, hvem der ligger nærmest hullet. Fuld tildeling af spillehandicap.

Slagspil (altid fra rød)

Par 3 huller max 8 slag

Par 4 huller max 9 slag

Par 5 huller max 10 slag

Foursome

For to par. Kan spilles både som slagspil, hulspil og stableford. Hvert par spiller kun én bold, som spillerne skiftes til at slå til. Én spiller slår ud på de lige huller, mens makkeren slår ud på de ulige. Spillehandicappet udregnes som gennemsnittet af parrets spillehandicap.

Greensome

Lige som foursome, men her slår begge spillere ud på alle huller, og parret vælger det bedste drive, at spille videre med. Her udregnes spillehandicappet ud fra en formel. Spilleren med lavest spillehandicap vægter 60%, mens makkeren kun vægter 40%.
Eks.: Torben har 12 slag og Signe har 18 slag. De spiller med spillehandicap: 12*0,6 + 18*0,4 = 14,4 som afrundes til 14

Hidden holes

Efter en slagspilsrunde udtrækker turneringsledelsen et på forhånd fastlagt antal huller. Resultatet er herefter summen af scoren på disse huller.

Texas Scramble

Texas Scramble er et holdspil og slagspil.
 Når alle har drivet ud, vælges holdets ”bedste bold”, og fra dennes placering slår alle deres andet slag. Derfor markeres bolden lidt fra sin placering. De øvrige bolde opsamles og holdes klar. Holdet har nu brugt ét slag.
Ejeren af ”den bedste bold” slår derpå først sin bold, og resten af holdet herefter deres bolde fra samme placering. Den ”bedste bold” vælges og markeres. Holdet har nu brugt to slag.
 Således fortsættes til første bold er i hul (herved automatisk ”bedste bold”).
På scorekortet noteres holdets score for ”bedste bold”.

Bemærk:

Ved en 4-bold på 18 huller må den enkelte spillers drive kun vælges 5 gange.

Ved en 4-bold på 9 huller må den enkelte spillers drive kun vælges 3 gange.

Ved en 3-bold på 18 huller må den enkelte spillers drive kun vælges 7 gange.

Ved en 3-bold på 9 huller må den enkelte spillers drive kun vælges 4 gange

Three Ball Best Ball

Holdmatch bestående af 3 spillere. De to bedste scores på hvert hul tæller. Holdkort udleveres på 1. tee. Hvis der kun er to spillere på holdet tæller disse scores. Der er ingen Pedro.

Irish Rumble holdturnering for 3 spiller

Spilleren med laveste handicap er holdkaptajn og er ansvarlig for at golfreglerne overholdes.

Kaptajnen fører alle spilleres score opå holdkortet. Der afleveres derfor kun 1 scorekort, hvoraf det fremgår, hvilke spilleres score der er gældende scores på de enkelte huller.

Irish rumble spilles som stableford med fuldt handicap for hver spiller. Alle spiller sin egen bold hele vejen, som normalt i stableford.

Scores tæller som følgende:

Hul 1 – 6 kun den bedste score pr. hul er tællende

Hul 7 – 12 de to bedste scores pr. hul er tællende

Hul 13 – 18 alle spilleres scores er tællende

Luk info

Huskeliste til matchledere og matchhjælpere

arrow down

Huskeliste til matchledere

Hent 1 stk. resultatliste og 1 stk. “tættest pinden” liste fra A4-mappen i skab nr. 3 i damernes omklædningsrum.

Sørg for at indsamle scorekort fra de færdige spillere så hurtigt som muligt.

Sortér scorekort efter handicap. Opdel bunken i 2 lige store rækker (A og B). Ved ulighed forfordeles B-rækken.

Sortér de 2 rækker efter point med højste antal point forrest. Ved handicaplighed benyttes systemet: bedst på sidste 9, 6 og 3 huller – eftertæl og dobbeltcheck.

Kontrollér ”tættest pinden” markeringer og notér disse på resultatlisten.

Når alle resultater fra dagens match er registreret udfyldes dagens resultatliste. Listen gives til et bestyrelsesmedlem, som sørger for at resultaterne lægges på hjemmesiden.

Matchmedhjælper og matchleder sørger for uddeling af dagens præmier – evt. i samarbejde med sponsor.

Huskeliste til matchhjælpere

Start med at hente “tættest pinden” præmier i Simons Pigers skab på James’ kontor. Vi skal bruge 4 præmier hver gang.

Hjælp matchleder med at samle scorekort, tælle sammen og udfylde resultatlister.

Aftal med matchleder hvem der gør hvad.

Overskydende “tættest pinden” præmier lægges tilbage i Simons Pigers præmieskab på James’ kontor.

Matchmedhjælper og matchleder sørger for uddeling af dagens præmier, evt. i samarbejde med sponsor.
God fornøjelse!

Luk info